Sunday, March 18, 2007

field

Did a tiny little bit of research this WE !
I went to Kyobo to do a little bit of field in the Japanese CDs and Japanese novels section at Kyobo. Kyobo is a big big store in Seoul, like the fnac or Virgin megastore. Spent there just around 30 minutes to sketch a quick sociology of the Japanese pop culture fan…
Was in the mood for field, but my “courage” bumped into a limit, because of the language barrier of course. Next time, shall be more organised and bring some questionnaires in Korean…
Anyway, I loved the book covers, they were so cute (hence loads of pics devoted to them)

Un tout petit peu de terrain de recherche ce WE…
Je suis allée à Kyobo au rayon CD et romans japonais. Kyobo, c’est une boutique énorme, comme la FNAC ou un Virgin megastore. J’y ai passé une demi heure, histoire d’esquisser rapidement une sociologie des fans de culture pop japonaise.
J’étais d’humeur travailleuse, mais mon envie de terrain, ma motivation, se sont heurtés à une limite, mes pauvres compétences linguistiques. La prochaine fois, il faudra que je sois mieux organisée et que j’amène des questionnaires en Japonais.
Les couvertures des livres sont über cute, vous ne trouvez pas ?

No comments:

" />