Tuesday, March 13, 2007

websites K wave

For those of u who are keen on Korean movies/drama, a few links
- http://english.tour2korea.com/02Culture/Movies/movie_02.asp?konum=2&kosm=m2_5
- http://english.tour2korea.com/02Culture/TVMiniseries/synopsis_location.asp?kosm=m2_6
They're quite well done. You'll notice that... the contents were written by Korean ministry of Culture and Tourism. Not too late that they get involved/capitalize on Korean wave...
btw, I have just done a check list of things that I have seen in Seoul and elsewhere, in the "set jetting" (touring shooting scenes). Of course, out of Seoul, I've been to Chuncheon (and recognised a few places in episode 1... Yep, shame on me, I saw ep 1), to Boseong tea field (set for Autumn tales, I knew, when I was there, that the place rang a bell but confused with Winter Sonata).
I think I'm going to pay a visit to Yeouido Jimjirban. Well, for 7 dollars, you can stay there for a whole day, doing some sports (machines stuff), sauna, bath, relaxing, etc. You can even spend the night there. Well, I still have a home so I'll do that daytime. I guess my body definitively needs some rest *_*
Unfortunately, there won't be, I guess, any colgate-smile-Daniel-Henney (from Spring Waltz, My name is Kim Sam Soon) to bump into... sob sob sob
OK; I'll end with my moanings. Spring will come soon, and sakuras are scheduled for next week.

Pour les intéressés de la Korean wave, voir les liens plus haut.
Vous constaterez que les liens en question sont créés par le Ministère de la Culture et du tourisme. Tiens tiens, on essaie de tirer avantage de la Korean wave? Pas trop tôt, dixit souris?
Je me suis du coup fait mon listing de jet setting (visite de lieux de tournage), déjà faits sur Seoul et ailleurs. J'ai donc bien sur vu Chuncheon (d'ailleurs j'ai bien reconnu certains passages dans le premier épisode de Winter Sonata. Oui, j'ai vu l'épisode 1, honte sur moi hehe), les champs de thé vert de Boseong (lieu de tournage de Autumn tale).
J'ai sérieusement besoin de faire un tour au jimjirban prochainement. Le jimjirban est un super concept coréen regroupant dans le même lieu salle de sport, sauna, salon de thé, massage, gommage, et bains. Pour 7 dollars, on peut y passer la journée pour s'y relaxer (voilà un concept que j'exporterais bien en France!!) voire même la nuit. M'enfin, j'ai encore un toit, donc je vais tester de jour. Il y a un jimjirban du côté de Yeouido, bon, malheureusement, je pense que mes chances de tomber sur Daniel-Henney-sourire-colgate (Spring Waltz, My name is Kim Sam Soon) sont plus que réduite. Nif nif nif. Mon pauvre corps et mes pauvres neurones abimés par la fréquentation assidue du bureau ces derniers temps ont vraiment besoin de repos *_*

No comments:

" />